a logo does not a brand make. asta cred ca e cartea lui wally olins - despre brand. nu-mi place sa fac recenzii (nu imi placea nici in facultate). daca vrei sa afli pune mana si citeste. asa nu mai apar reclame despre cartea citita de varul matusii tale in timp ce isi astepta randul pentru operatia de femur.
m-a surprins semnul de egalitate pus la un moment dat intre brand si identitate corporatista. teoretic brand-ul este inca asociat cu raftul supermarketului, e superficial, usor de luat in ras sau de dispretuit. identitate corporatista pe de alta parte suna gaunos si de lemn. in schimb un termen nou: reputatie pare mult mai integru. cam complicat, nu? cartea se numeste despre brand si totusi autorul constata ca brand=identitate corporatista=reputatie dar nu tocmai. mi s-au parut destul de interesante capitolele despre managementul brandului de servicii, sustinerea unui brand (in functie de patru vectori: produs, comportament, ambient sau experienta de brand si comunicare) si brandingul de tara.
si ceva ce n-am gasit in lovemarks (poate ca abia asteptam sa o citesc si aveam pretentii prea mari de la o carte cu poze):
"iubim brandurile pentru ca ne fac viata mai atragatoare si mai usoara si pentru ca, prin ele, ne definim pe noi insine. ne place combinatia lor complexa de functionalitate si emotie. ne place felul in care ne intregesc si ne exprima personalitatea. (chiar si o pereche de expadrile se pune deci) ne plac brandurile care ne ajuta sa spunem ceva despre noi insine. avem puterea de a face brandurile sa fie ce vrem noi si de a modela societatea in care traim" (sa construim deci victoria socialista, pardon democrata!!!)
inaltator, nu?
si pentru ca sunt la capitolul ce am mai citit, un scurt citat din cartea lui peter ackroyd (oribil tradusa in romana): "cafeaua asta e atat de neagra incat nu stiu daca ar trebui s-o beau sau sa ii dau o bursa!".
Etichete: teleleu
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu
Abonați-vă la Postare comentarii [Atom]
<< Pagina de pornire